INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
TEMAT KOMPLEKSOWY: Święto Babci i Dziadka
TERMIN REALIZACJI: 13.01 – 17.01
POZIOM CELÓW |
ZAMIERZONE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
||||||||
POZIOM WIADOMOŚCI
|
- Zna i wypowiada fragmenty słów piosenki - Wie o konieczności bezpiecznego korzystania ze sprzętów kuchennych - Wie, w jaki sposób okazywać szacunek wobec osób starszych - Wie w jaki sposób umacniać więzi rodzinne - Zna definicję wyrazu „szacunek” - Zna i śpiewa piosenki na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka - Zna i recytuje swój wiersz - Zna i posługuje się określeniami: przód – tył, góra – dół - Zna i nazywa podstawowe figury geometryczne |
||||||||
POZIOM UMIEJĘTNOŚCI |
- Orientuje się w schemacie własnego ciała, określa prawą i lewą stronę; - Szanuje osoby starsze; - Dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne; - Podejmuje działania na rzecz innych - Podejmuje zabawy w role, przełamuje nieśmiałość i lęk - Opowiada historyjkę obrazkową - Rysuje na temat podany przez N. i opowiada o swojej pracy. - Wykonuje prezent dla babci – skleja papier, nakleja elementy INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
TEMAT KOMPLEKSOWY: Co można robić zimą? TERMIN REALIZACJI: 20.01 – 24.01
- Radzi sobie w sytuacjach stresowych; formułuje życzenia dla babci i dziadka - Mówi głośno i wyraziście w czasie przedstawienia |
||||||||
POZIOM PODSTAW
|
- Zna i śpiewa piosenki na uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka - Zna i recytuje swój wiersz - Zwraca się do starszych z szacunkiem - Wie o konieczności bycia ostrożnym podczas używania sprzętów kuchennych |
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
TEMAT KOMPLEKSOWY: Co można robić zimą?
TERMIN REALIZACJI: 20.01 – 24.01
POZIOM CELÓW |
ZAMIERZONE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
POZIOM WIADOMOŚCI
|
- Zna postaw zdrowej rywalizacji. - Zna i potrafi nazwać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy: mróz, śnieg, lód. - Wie w jaki sposób może samodzielnie dbać o własne zdrowie. - Poszerza wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy. - Wie oraz potrafi wyjaśnić na czym polega HARTOWANIE - Zna teks piosenki pt. „Tupu tup po śniegu” - Nazywa poszczególne elementy garderoby, dopasowuje je do odpowiednich części ciała; - Wie, jak właściwie ubrać się, gdy jest bardzo zimno |
POZIOM UMIEJĘTNOŚCI |
- Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat. - Rozwijanie zdolności manualnych. - Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem. - Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej. - Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne). - śpiewa, inscenizuje piosenkę - Wygniata plastelinę, tworzy kulki, placki i wałki, łączy wykonane elementy; - Rozumie potrzeby i emocje innych - Wymienia cechy i właściwości śniegu i lodu - Jest wrażliwy w stosunku do zwierząt; - Odwzorowuje zaobserwowany kształt |
POZIOM PODSTAW
|
- Wie jak się ubrać gdy na dworze jest mróz - Zna słowa piosenki i śpiewa ja - Bierze udział w zajęciach dydaktycznych - Nazywa poszczególne elementy garderoby i dopasowuje odpowiednich części ciała |