Wiewiórki

 

Zadania wychowawczo- dydaktyczne

 

Grupa ,, Wiewiórki”                                  PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

-W jesiennym ogródku ( warzywa)

- Jesień w parku i lesie

- Przygotowania do zimy

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka

Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem, itp.

Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania.

Doskonalenie dbałości o porządek w swoim otoczeniu.

Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku,

w lesie, w gospodarstwie domowym.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur

geometrycznych.

Zachęcanie do spożywania owoców i warzyw.      

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

Rozwijanie zainteresowania pracą weterynarza, leśniczego.

Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach

i ulubionych melodiach.

 

 

Felek

Idzie sobie mały Felek,

żeby kupić kartofelek.

A dla Zuzi i dla Ewki

Felek kupi dwie marchewki.

Dla Marysi kupi pory,

dla Marcinka kalafiory,

dla Michała dwa selery,

dynię i pietruszki cztery.

 

Dary jesieni

Za domem w ogrodzie dojrzały warzywa.

Wzięła Zosia koszyk i warzywa zrywa.

Ref. Cebulę i pory,

kapustę, pomidory,

marchew i selery,

i pietruszki cztery.

Poszła też do sadu, co się złotem mienił,

by dary pozbierać od Pani Jesieni.

Ref. Tu śliwka, tu gruszka,

tam słodkie są jabłuszka,

a pod płotem stoi

malin pełen słoik.

 

Jesienne liście

Lecą liście z drzewa

bo to jesień już.

Za jesienią zima

krok za krokiem tuż.

Hej zbierajmy liście,

liście malowane,

złotem i czerwienią

pięknie przetykane.